- Brevity Midday Brief
- Posts
- Iedereen zal leven als een miljardair
Iedereen zal leven als een miljardair
đź”…Onze ambitie die de rest van de wereld zou inspireren is eenvoudigweg uitgeblevenđź”…Vakbonden moeten stilaan eens gaan kiezenđź”…Het einde van de Amerikaanse hegemonieđź”…Amerika heeft geen baat bij een zwak Europađź”…Jonge mensen ontvluchten het VK


In het begin zullen humanoïde robots inderdaad relatief onervaren generalisten zijn, vergelijkbaar met wat in veel samenlevingen ooit “huishoudbedienden” werden genoemd. Voor de meesten van ons is een beter herkenbare vergelijking misschien onze tienerkinderen: ze kunnen helpen koken, schoonmaken en basisklusjes doen, maar echte expertise hebben ze niet. Maar halverwege de jaren 2030 verandert dat razendsnel. En cruciaal: er zullen geen loodgieterrobots, elektricienrobots of tutorrobots bestaan. Elke humanoïde robot zal beschikken over de volledige kennis en vaardigheden van de volledige AI-vloot.
Je huishoudrobot zal niet alleen schoonmaken. Hij zal tegelijk een vijfsterrenchef, een fitnesscoach op olympisch niveau, een meester-timmerman, erkend elektricien, gediplomeerd therapeut, tutor op PhD-niveau en meer zijn. En niet na elkaar, maar tegelijkertijd — hij schakelt tussen vaardigheden zoals jij tussen apps op je smartphone wisselt. Bedenk wat dit betekent. Vandaag moeten zelfs miljardairs verschillende specialisten plannen en coördineren: de elektricien voor dinsdag, de pianoleraar voor donderdag, de massagetherapeut voor zaterdag. Elke expert rekent hoge tarieven voor zijn schaarse tijd en gespecialiseerde kennis. Maar als elke robot alle expertise tegelijk in zich draagt, verdwijnt de schaarste aan vaardigheden — en wordt uitmuntendheid de norm in plaats van de uitzondering. (Bron: RethinkX/ cursief mijn)

Goeiemiddag! Vandaag 28 november over vakbonden die welvaart beloven maar groei afremmen, een Europa dat bewust een gênant Amerikaans gesprek lekte, en een Britse jeugd die in stilte het land verlaat. Wil je ook de Pro-inzichten? Ontdek Brevity Pro. Alleen vandaag voor €49 ipv €99 en geef daarbovenop ook nog een jaarabonnement cadeau!
Vakbonden op het kruispunt van welvaart en realiteit. Een Scandinavische welvaartsstaat bouwen met honderdduizenden minder werkenden? Dat model kraakt steeds luider onder fiscale druk. Maar wat als de Belgische vakbonden zelf de groei belemmeren die ze zo hard nodig hebben? (LinkedIn)
Duitsland heeft al een draaiboek voor oorlog. Een geheim NAVO-plan beschrijft hoe 800.000 soldaten door Europa naar het front zouden trekken bij een conflict met Rusland. Het legt niet alleen logistiek vast, maar onthult ook hoe serieus de dreiging wordt genomen. (Wall Street Journal)
Jongeren keren het VK massaal de rug toe. Meer dan 110.000 Britten onder de 30 verlieten het land in één jaar tijd — ondanks dat migratiecijfers nog altijd hoog blijven. Een generatie die vertrekt zegt vaak meer dan cijfers alleen. Waarom haken zoveel jonge mensen af? (The Spectator)
👇 Lees of beluister verder op Brevity Pro 🔒 :
Het onmogelijke klimaatpad van Europa? (De Tijd)
Pensioen op je zestigste: voor hoelang nog? (L’Opinion / OESO)
AI-bubbel of nieuwe economische val? (Project Syndicate – Joseph E. Stiglitz)
De stille kracht achter Amerika’s voorsprong (Substack / American Enterprise Institute)
China waarschuwt voor z’n eigen robotbubbel (Bloomberg)
China’s vastgoedcrisis als inflatie-remmer? (BNP Paribas / Belga)
Bitcoin zakt weg, Nasdaq blijft stijgen (Apollo Academy)
Trump radicaliseert opnieuw op migratie (The Guardian)
De Wever waarschuwt voor “vliegtuigcrash” met Russisch geld (Politico)
Waarom Europa een gĂŞnant Amerikaans gesprek lekte (Wall Street Journal)
“Snij de onzin uit uw leven, focus op wat écht telt. Dat is wat Brevity Pro doet voor mij, elke dag.” - Wouter Verschelden, Wetstraat specialist bij W16.be

Bedankt om de Brevity Midday Brief te lezen.
Opmerkingen, tips,…? Deze nieuwsbrief sponsoren? Breng uw bedrijf onder de aandacht van +8.000 beslissingsnemers.
Stuur me een bericht via [email protected]
đź“© Heeft iemand deze nieuwsbrief met u gedeeld? Abonneer u direct of schrijf uw vrienden en familieleden hier gratis in! Abonneer |
Brevity is mediapartner van Believe in Yourself


Reply